ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ
ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Σ.ΜΕ.ΚΑ.Δ.Ε.
Ακτή Τρ. Μουτσοπούλου 29
185 34 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αριθ. Τηλ.: 210 4916008, 210 7721253, 6972 087496
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
Ιστοσελίδα: http://www.smekade.gr
ΘΕΜΑ: Θέματα Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής
Κατεύθυνσης, των Απολυτηρίων Εξετάσεων Γ΄ Τάξης
Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Μαΐου 2007
Πειραιάς 31/07/2007
Α.Π.: 8
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τα θέματα των Απολυτηρίων (Πανελληνίων) εξετάσεων Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Μαΐου 2007 και συγκεκριμένα για τα θέματα του μαθήματος Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Αποφασίσαμε να κοινοποιήσουμε το ζήτημα αυτή τη χρονική στιγμή που έχει πλέον ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών αιτήσεων των υποψηφίων για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε να μην προκληθεί μια ακόμη αναστάτωση για τους
χιλιάδες υποψήφιους και τις οικογένειες τους.
Ειδικότερα, λοιπόν, πρόκειται για το θέμα 1-4 της δεύτερης (2ης) σελίδας του εξεταζόμενου μαθήματος Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Κατά την άποψη της Κεντρικής Επιτροπής, ορθή απάντηση είναι η (δ) η οποία και βαθμολογείται με πέντε (5) μονάδες με άριστα το 100. Η απάντηση αυτή, όμως, δεν είναι επιστημονικώς ορθή (γεγονός που επισημάναμε εγγράφως από την πρώτη κιόλας μέρα των εξετάσεων της Φυσικής) για τον εξής λόγο:
Αν οι αρχικές ορμές των δύο ελαστικά και κεντρικά συγκρουόμενων σωμάτων είναι αντίθετες, η ορμή του συστήματος θα είναι πριν την κρούση μηδέν, άρα και μετά την κρούση μηδέν. Δηλαδή μετά την κρούση θα έχουν και πάλι αντίθετες ορμές, άρα η ταχύτητα κάθε σώματος αντίθετη της αρχικής, δηλαδή η κινητική ενέργεια κάθε σώματος, διατηρείται. Διαφορετικά μετά την κεντρική ελαστική κρούση η ταχύτητα και η ορμή κάθε σώματος αναστρέφονται, αλλά διατηρείται η κινητική ενέργεια.
Είναι φανερό ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων Γενικών Λυκείων (ΥΠΕΠΘ) επέλεξε και διατύπωσε τα θέματα της Φυσικής χωρίς την επιστημονική ακρίβεια που απαιτείται για τόσο κρίσιμες εξετάσεις. Επιπλέον στη συνέχεια, αν αντιλήφθηκε (ως
όφειλε) το επιστημονικό σφάλμα, δεν επέδειξε την αναγκαία ευαισθησία για να επισημανθεί το πρόβλημα στα βαθμολογικά κέντρα και να ληφθεί υπόψη κατά τη βαθμολόγηση. Αν πάλι δεν αντιλήφθηκε το συγκεκριμένο επιστημονικό σφάλμα, τότε δεν
μπορούμε παρά να σκεφτούμε ότι πρόκειται για επιστήμονες και παιδαγωγούς που δε θα έπρεπε να επωμίζονται τέτοιες ευθύνες.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
N. Α. Μπορμπιλάς
Φυσικός, Δρ. ΕΜΠ
Η Γραμματέας
Χρ. Κουμπάρου-Χανιώτη
Δρ. Φιλολογίας